Hallo Residentie
content-picture
Publié le donderdag 15 september 2011
**Résumé

Ons land telde vorig jaar precies 8.855 erkende vastgoedmakelaars. Aan Vlaamse kant delen West-Vlaanderen, Antwerpen en Oost-Vlaanderen de top-3, met respectievelijk 1.354, 1.180 en 1.073 makelaars. Onze Dienst Opsporing (illegale uitoefening) opende daarentegen 623 nieuwe dossiers, met een pak minder illegale activiteiten bij eenmanszaken en een surplus bij de vennootschapstructuren. Wat nog? Vorig jaar schreven 2006 vastgoedmakelaars zich in voor een Nederlandstalige vormingscursus, 1.493 voor een Franstalige opleiding en 14 voor een Duitstalige. En nog: van de 1.262 tuchtdossiers die bij de Nederlandstalige Uitvoerende Kamer van het BIV binnenliepen, werd er in niet minder dan 974 dossiers een beslissing genomen. Dikwijls ging het om berispingen (407), waarvan de meeste te maken hadden met de controleactie rond de verplichte verzekering.

Nog meer interesse in wat het BIV vorig jaar realiseerde? Klik hier. Het jaarverslag zit in een compleet nieuw kleedje en staat sinds kort online.