Hallo Residentie
Envoyer par email Imprimer
content-picture
Publié le dinsdag 20 december 2011
**Résumé

De nieuwe garagepoort ET 500 van Hörmann met duurzame, onderhoudsvrije constructie   Opgewassen tegen alle eisen voor collectieve garages!  

De nieuwe garagepoort ET 500 van Hörmann met duurzame, onderhoudsvrije constructie

 

Opgewassen tegen alle eisen voor collectieve garages!

 

Volgens cijfers van de FOD Mobiliteit en Vervoer en de Belgische Automobiel- en Tweewielerfederatie Febiac reden er in België in 2008 5.086.756 wagens rond.  Daarvan moeten er steeds meer een parkeerplaats in de stad vinden. De oplossing: collectieve garages waarvan de poorten, in het bijzonder bij appartementsgebouwen, niet alleen stil en veilig, maar ook uiterst betrouwbaar moeten zijn. Bovendien moeten zij harmonieus samengaan met de architectuur. De nieuwe poort ET 500 van Hörmann voor collectieve garages voldoet aan al deze eisen.

 

Aangezien talrijke autobestuurders dagelijks de poort van de collectieve garage gebruiken, stond de duurzame betrouwbaarheid centraal bij de productontwikkeling. De robuuste poortconstructie van de ET 500 is voorzien voor meer dan een kwart miljoen cycli. Door een slijtvaste tegengewichttechniek is zij nagenoeg onderhoudsvrij. Hiermee worden niet alleen defecten met onaangename files voor de poort vermeden. Er wordt ook bespaard op onderhoudskosten. Bovendien is de ET 500 uiterst duurzaam. Daardoor wordt een eventuele vervanging, in vergelijking met andere garagepoorten, pas jaren later noodzakelijk.

 

Voor een rustige en veilige buurt

De ET 500 loopt zeer zacht. Buurtbewoners en bewoners van een gebouw met een collectieve ondergrondse garage ervaren daardoor aanzienlijk minder geluidshinder, zelfs in de spitsuren. Zoals bij elke andere Hörmann poort komt ook bij de ET 500 de veiligheid op de eerste plaats. Zij is uitgerust met dubbele trekkabels zodat het neerstorten van het poortblad nagenoeg uitgesloten is. Door de grote ruimte tussen het poortblad en de bouwconstructie kunnen vingers niet gekneld worden.

 

Flexibele vormgeving

In de basisuitvoering is de garagepoort voorzien van een geperforeerde plaat met 45 procent ventilatiedoorlaat. Er kunnen echter ook panelen gekozen worden, zodat de garagepoort hetzelfde aanzicht krijgt als de sectionaaldeuren. Bij garagepoorten voor collectieve garages is ook een flexibele vormgeving mogelijk. 

Zij kan zonder vulling geleverd worden en door de klant van talrijke vullingsvarianten worden voorzien, o.a houtvullingen. Hierdoor past deze garagepoort bij het bestaande gevelzicht.

 

Ideaal bij weinig ruimte

Niettegenstaande de ET 500 een kantelpoort is, zwenkt ze met 20 centimeter slechts weinig uit. Daardoor is deze garagepoort ideaal voor de toepassing op plaatsen met een beperkte ruimte voor de poort. 

 

Twee aandrijvingen voor collectieve garages.

In garages met minder dan 50 parkeerplaatsen wordt de nieuwe garagepoort aangedreven door de aandrijving SupraMatic H. Door haar zachte start- en stopfunctie loopt de deur met de SupraMatic H bijzonder stil, waardoor deze zeer geschikt is voor hotels, gebouwen met huurwoningen of kantoren. Bij garages waarin meer dan 50 wagens ondergebracht worden, wordt de garagepoort uitgerust met de kettingaandrijving ITO 400 die opgewassen is tegen het frequent openen en sluiten. Beide aandrijvingen kunnen gecombineerd worden met verschillende besturingen, om bijvoorbeeld verkeerslichten te sturen.

 

Doorgang in plaats van inrit

Wil men ook via de garagepoort binnengaan zonder deze volledig te openen, kan deze ook uitgerust worden met een loopdeur als afzonderlijke personeningang.